Hem Forum Feedback Buggar och problem med SMPC.se Beta 1 :) (2015-11-17)

Detta ämne innehåller 12 svar, har 8 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Peter B. Peter B. 1 år, 10 månader sedan.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Profilbild på Anton K
    Anton K
    Forumledare

Dela gärna med er av eventuella buggar och problem ni stöter på vid användande av sajten, vi är fullt medvetna om en hel del problem och kommer även lista dessa här.

– Knasig formatering vid coverbild på profilsida
    – Engelska överskrifter och moduler på vissa ställen
    – Länkar utan innehåll (In progress)
    – Ett antal knappar har felaktig stil, bl.a. följ.

Vi ska försöka hålla denna tråden up to date den kommande veckorna för att bena ur de värsta buggarna så snabbt som möjligt, tack för förståelse och hjälpen! 🙂

Profilbild på steinerkd
    SteinerKD
    Deltagare

Ni har en hel del gul text på vit bakgrund som är i stort sett omöjlig att läsa. Har inte tittat runt nog för att se om jag kan ändra det själv, om man kan det ber jag om ursäkt, men om inte kanske man bör ha det i åtanke.

Profilbild på Anton K
    Anton K
    Forumledare

Ja det är lite väl ljust faktiskt på vissa skärmar. Ska se om vi kan ge det en lite mörkare ton, det är tyvärr inget man kan ställa själv som användare. 🙂

Profilbild på Anton K
    Anton K
    Forumledare

Vi har nu använt en något mörkare gul färgton, får se om det räcker eller om vi ska se över det igen!

Profilbild på eucalyptus
    eucalyptus
    Deltagare

Heeej.

Vill bara flika in och säga, nu när du är här, Anton, du är bäst! Du är så fantastiskt jävla härlig människa!

Och så vill jag bara fråga om det går att fixa samma IMG-funktion som finns på Overclock.net där man kan antingen ladda upp bild direkt från datorn eller välja en imageadress från nätet. Samt att när man väl lägger till bilden i posten att man kan välja storlek, small, medium eller large. Då slipper man trådar som blir sega och svåra att ladda.

Profilbild på Anton K
    Anton K
    Forumledare

Tjena Eucalyptus! Vad underbart sagt, tack! Du verkar vara riktigt skön prick du också, hoppas vi får se mer av dig både här på NHW framöver och är du på DHW2015 hoppas jag du kommer fram och hälsar ifall vi stöter på varandra! 🙂

Mycket bra feedback om bilderna, just gallerierna, bilduppladdning och presentation är hög prio här för oss atm. Jag tar det vidare till våra utvecklare! 🙂

Profilbild på nizr
    Nizr
    Deltagare

Har lite känslig feedback som bättre lämpar sig som PM. Skickar 🙂

Profilbild på Ted Rohlin
    Ted Rohlin
    Deltagare

Hallåhallå!

Kommer med min första input till hemsidan här, och det är att mailet man får när man har registrerat sig hamnade i skräpposten för mig.

Tack för mig!

Profilbild på steinerkd
    SteinerKD
    Deltagare

Det är vanligt, speciellt för autogenererade brev från forum. Troligtvis inget som kan åtgärdas av admin, men något som de kanske kan lägga till i sin introduktionstext att man bör kolla up.

Profilbild på steinerkd
    SteinerKD
    Deltagare

Vet inte vart du ändrade till mörkare, men det jag rapporterade kvarstår. Vad jag syftade på var här i forumet där text för topics, användarnamn mm. är en klargul färg på en offwhite bakgrund, i stort sett omöjligt att läsa.

Profilbild på Bl00m
    Bl00m
    Deltagare

En sak som jag har hittat är att om man klickar på sitt namn till höger på sidan så kommer man inte till sin riktiga profil utan till någon annan “profil” sida.

Profilbild på Hannes
    Hannes
    Deltagare

“Bli medlem Medlemmar Glömt lösenord?”
    är kvar fast man är inloggad.

Helt trasigt på Chrome, men kanske är jag som inte har senaste uppgraderingen.

Jag tycker sidan är rätt svårnavigerad. Men det kanske också bara är jag

Profilbild på Peter B.
    Peter B.
    Forumledare

IRT Hannes: Bli medlem/lösenord’s grejen borde vara fixad för stunden. Möjligtvis kan det komma att dyka upp igen en kort sväng under framtida uppdatering.

Vi har åtgärdat en del saker runt navigeringen, men kommer att fixa en hel del till. Är det några specifika punkter du tänker på?

——————————————————————————————-
    IRT Bl00m: Det skall vara åtgärdat sedan en tid tillbaka.

IRT Ted Rohlin: Tyvärr är det inte helt enkelt att lösa från vår sida.

IRT SteinerKD: Har faktiskt inga problem själv med att läsa det gula, men vi kommer att justera det lite för att öka kontrasten. Listan är lång så jag kan inte säga exakt när det kommer hinnas med.

IRT Eucalyptus: Du pratar om bilduppladdning till forumet antar jag? Det kommer att fixas en hel del på forumet framöver, tar med dina önskemål i tankarna.

• Det här svaret redigerades 1 år, 10 månader sedan av Profilbild på Peter B. Peter B..
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.